torsdag 3 september 2009

Bakom flik 2 – sommarens skörd 2009

ett antal bröd, stora som förskolebarn
Inte fel, snarare utsökt – courtesy of Siv Andersson, som tysken säger. Inte allt bakom flik 2, bara kanske 98 %, är sådant som lämnar övrigt att önska


I've been skinny. It was fucking boring.
Kate Winslet. Se ovan. Utsökt, menar jag.


Blodsprängda ögon, glåmig hy och grått hår kan vara tecken på dolda sjukdomar
Ja – eller också är det bara måndag.


27 maj opererades Daniel Westling /.../. Den första att besöka honom i sjuksängen var Jonas Bergström.
Jag undrar det, jag. Fast vad vet jag om överklassens vanor?


Förstår mig inte på den som flyttar till Hudiksvall utan att ens ta avsked av flickan den legat med? /Anonym
Sms-insändare i Expressen. Jag hoppas detta är kod för ”möt mig på Centralen med en kappsäck freebasekokain”, annars är den mänskliga tragiken alltför djup.


Ögonblicket försvann för snabbt, det var ett moment jag ville ha kvar.
Linda Rosing spontantalar dåligt översatt engelska i Expressen. ”'Ja, jag gör' kommer hon att svara när det är dags för själva marriaget” kommenterade rappt kamraten L


It sounds like typewriters eating tinfoil while being kicked down the stairs.
Den alldeles, alldeles underbara komiker Dylan Moran om tyska språket. Jag säger inte att jag håller med i sak, bara att han är underbar.


Veckans lantis
Charmerande utslag/överslag av baklängesprovinsialism: när denna rubrik i DN På Stan återfanns placerad ovanför en brud som inte bor i Stockholm utan i ... Berlin.

Läkare missade Zlatans fraktur – opereras idag

Aftonbladet syftar ånyo.


-Vi skulle ha fått 38 000 i kvarskatt. Det skiter man inte ur näven, säger Morgan.
Ständigt detta Aftonblad. Skiter nån nåt ur näven? Nånsin?


Bästa tipsen: Så blir du singelmamma
Ho-hum? Behövs det mer än ett tips: 1) få barn 2) separera, alternativt om så önskas omvänt?

Sen framåt kvällen var det godisregn för de vuxna som det var likör i.
Charlotte Perrelli bloggar om intressant tillställning.


Slipp dina fotknölar
Expressen, för helvete, gör inte dom att fötterna typ sitter ihop?


Michael Jackson begravs utan hjärna
Gott så – det finns folk som styr hela nationer i samma tillstånd.


När du har ätit Milbonayoughurt i 14 dagar har det gått två veckor
Finsk reklam. Kanske onödigt lakonisk, men samtidigt lär den inte hamna hos Etiska rådet för att den är rundhänt med sanningen.

2 kommentarer:

Elin I. sa...

Men det är ju underbart! Jag måste börja samla jag med - brukade skriva upp felsägningar från mina lärare (nu blir jag väl impopulär) och universitetsföreläsare när jag pluggade, men nu när jag har slutat med det får jag se till att skriva ner annat roligt jag ser och hör. Jag får en känsla av att det gör livet en smula trevligare.

Av någon anledning är jag särskilt förtjust i fotknölsgrodan, inte minst på grund av din kommentar.

Siv Andersson sa...

Kul att bli uppmärksammad bakom denna flik!
Här får du en liten anka till. Det är Anna Anka som i en chatt igår på www.familjeliv.se svarar så här på frågan om hon lärt sina barn svenska:
"Dom är flyttande i svenska."
Och när hon en stund senare får samma fråga igen, svarar hon:
"Dom är flytande i svenska."