tisdag 16 februari 2010

Dom har ändrat på nåt







... och dom har inte berättat det för mig, och det har att göra med trafikregler.


Till yttermera visso är det en trafikregel. I min värld, jag menar i världen som jag trodde jag kände den, går man på vänster sida av vägen -- på alla vägar och i alla sammanhang och i hela Sverige. Jag väljer att själv göra det. Att sedan alla inte gör det kan ju bero på alltifrån bristande insikt till ett generellt rebelliskt sinnelag hos individen.


Till sin spets drevs det hela häromdagen när en såndär spandexfantom ni vet, en sån som är på väg hem från jobbet i 150 knyck på en aerodynamisk cykel som liksom ser ut att vara anemisk som en vinthund, prejade mig med tax och barnvagn (mina, inte hans) och gastade "Håll till höger, för helvete!"


Det kan förstås vara jag som har fel. Den tanken ska man aldrig bortse ifrån. Men i det här fallet tvivlar jag.





Inga kommentarer: